Ai decis să cobori din trenul mâncatului emoțional sau e doar o dorință? (2)

„Ştiam că nu e bine ce fac, dar nu mă puteam opri din mâncat.”

Așa arată multe din mesajele pe care le-am primit ca urmare a postării articolului precedent.

Am descris aici mecanismul mâncatului emoțional folosind metafora trenului care te aduce de unde ai plecat. Găseşti articolul dacă dai click mai jos:

Trenul mâncatului emoțional și cum ajungi la destinație

Am vorbit așadar despre 4 paşi pentru a ieşi din cercul mâncatului emoţional: conştientizarea, decizia, identificarea alternativei și crearea noului obicei.

Iar ca urmare a mesajelor tale, am identificat o situaţie frecventă: elementul de conştientizare în timpul mâncatului există de multe ori. În timp ce mănânci, e foarte probabil să fii conştient de ceea ce faci, să ştii că te autosabotezi.

Cu toate acestea, deși îți dorești să ieși din cerc, acţionezi la fel.

Din ce motiv?

Deoarece foarte des al doilea pas nu e realizat cu adevărat. De cele mai multe ori, când nu există acţiunea, decizia nu a fost luată.

 

Daniel Zărnescu, coach în domeniul business, vorbeşte în una din cărţile lui despre diferenţa între dorinţă şi decizie:

”Dorinţe: avem cu toții multe. Cu multe dintre ele nu facem nimic, dar ocupă spațiul dintre cele două urechi. Reverie. Iluzoriu. Nu ne fac rău, doar că ele nu se întâmplă. Lipsește acțiunea!

În momentul în care dorințele se transformă în decizii, atunci jumătate din drum este deja parcurs.

Este o lecție a asumării. Cei cu care lucrez pe obiective si care nu au rezultate, nu au pentru că nu le transformă în decizii asumate. Iar ca o dorință să se transforme în decizie….este nevoie de concentrare aproape exclusivă pe ea.”

 

Când iei o decizie pe care ți-o asumi, te concentrezi pe obiectivul tău.

Odată ce ai luat decizia de a rezolva aspectul mâncatului, construiești planul.

Identificarea alternativei și crearea unui nou obicei, fac parte din strategie. E o strategie pe care la rândul meu am aplicat-o și funcționează!

În acelaşi timp, e important să anticipezi ce faci în situaţiile care până acum îţi declanşau episoadele de mâncat emoțional.

Sfatul meu e să iei o foaie de hârtie și să notezi fiecare astfel de circumstanță. Cu alte cuvinte, ce faci când:

  • te întorci de la muncă după o zi proastă
  • ești obosit și tot ce îți dorești e să mănânci
  • ai o zi de naștere
  • ai o masă în familie și toată lumea insistă să mănânci
  • orice altă situație

Apoi, la în dreptul fiecăreia, scrie soluția: ce faci în situația respectivă astfel încât să nu te urci din nou în tren:

  • ieși la plimbare
  • meditezi
  • faci o baie
  • dansezi
  • desenezi
  • te joci cu copilul
  • orice activitate ai identificat că te relaxează și îți îmbunătățește starea de spirit (atenție să nu fie activitate cu potențial adictiv!)

Când decizia e luată și știi și ce ai de făcut, abaterea e mult mai puțin probabil să intervină pentru că ai claritate, iar asta îți oferă amplifică puterea interioară. E puterea de a-ți crea existența pe care ți-o dorești. Fii artistul vieții tale!

 

Te îmbrățișez cu drag,

Roxi.

P.S. Lasă-mi mai jos comment-ul tău dacă te-ai confruntat și tu cu situația mâncatului emoțional și în ce fel. Iar dacă tu consideri că informația din articol poate fi utilă și altora, apasă butonul ”Share” pentru a-l distribui.